شبکههای اجتماعی چشمانداز بازاریابی را تغییر دادهاند. بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوا
اگرچه واضح است که بازاریابان از ارزش شبکههای اجتماعی آگاه هستند اما اجرای یک استراتژی موفق همچنان بهصورت یک چالش باقیمانده است. اگر احساس میکنید که تیم شما تلاشهای خود را انجام میدهد و در کسب نتایج موفق نمیشود، ادامهی مطلب را بخوانید. در این مقاله، چهار روش برای بازاریابی موفق از طریق استراتژی تولید محتوای شبکههای اجتماعی را به شما یاد میدهیم:
اکنون وقت آن است که از مشاهده شبکههای اجتماعی صرفاً بهعنوان یک کانال
تولید محتوا دست بردارید.
موفقیت در بازاریابی محتوا منوط به توانایی شما برای تولید محتوای با ارزش است که مخاطبان هدف شما را افزایش دهد. انجام این کار بدون بینش دقیق دربارهی اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی برای آنها مهم است و چه نوع محتوایی بر تصمیمات خرید آنها اثر میگذارد
این یک حقیقت است که وجود شبکههای اجتماعی شما، باعث یافتن اطلاعات و بازخورد ارزشمند میشود که اگر درست و بهجا بهکار برده شوند استراتژیبازاریابی تولید محتوای شبکههای اجتماعی شما را تغییر میدهد. اهرم قدرت گوش دادن به تفکر و دیدگاه جمعی برای جمعآوری این اطلاعات است. واقعاً سعی کنید بفهمید مخاطبان و مشتریان شما در فضای آنلاین چه میگویند و محتوای خود را برای رفع نیازهای آنها تولید کنید.
برای بسیاری از تیمهای بازاریابی B2B، بازاریابی محتوا یک بازی آزمون و خطا است. موفقیت اغلب به بهبود و پیشرفت خود متکی است. با استفاده ازشبکههای اجتماعی، شما میتوانید حدس و گمانها را کنار بگذارید. شبکههای اجتماعی بازخورد فوری و بیشتری نسبت به اغلب کانالهای دیگر فراهم میکند. برای مثال، بازاریابی ایمیلی
واکنش فالوور، درک و دانشی عمیقتر از
میزان عملکردتان در تولید محتوا ارائه میدهد. از بازخورد برای
بهبود تولید محتوای سنجیده و دادهمحوراستفاده کنید.
شما میتوانید ساعتها زمان را صرف تولید محتوای درجه یک
ـ ۹۲ درصد از بازاریابان میگویند تلاشهای استراتژی بازاریابی تولید محتوای شبکههای اجتماعی باعث دیده شدن بیشتر کسبوکارهای آنها شده است.
ـ ۸۰ درصد بازاریابان اعلام کردهاند تلاشهای استراتژی بازاریابی تولید محتوای شبکههای اجتماعی ترافیک وبسایت آنها را افزایش داده است.
ـ ۶۲ درصد بازاریابان یک تیم شبکه اجتماعی اختصاصی دارند.
ـ ۶۷ درصد کاربران توییتر از برندهایی که در توییتر دنبال میکنند محصولات خود را میخرند.
ـ ۷۰ درصد بازاریابان B2C گفتهاند که مشتریان خود را از طریق فیسبوک جذب کردهاند.
ـ ۸۳ درصد بازاریابان B2B روی شبکههای اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند و ۶۳ درصد برای افزایش ترافیک سایت و ۶۵ درصد برای کسب دیدگاهها درباره بازاریابی سرمایهگذاری میکنند.
با استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی، محتوای خود را میتوانید در دسترس کسانی قرار دهید که ممکن است هرگز دربارهی برند شما چیزی نشنیده باشند و اگر محتوای خوبی ایجاد کنید، کاربران محتوا را با دیگران به اشتراک میگذارند. تنها با چند کلیک، محتوای شما در دسترس بسیاری از مخاطبان قرار میگیرد. بنابراین باعث افزایش آگاهی از برند، ترافیک وبسایت و ارجاع به وبسایت شما میشود.
فقط چند کلمه تولید محتوا بهوسیلهی کاربر
ـ فالوورها را تشویق کنید از هشتگ اختصاصی استفاده کنند و سپس بر آن نظارت کنند.
ـ مکان صفحهی خود در اینستاگرام و فیسبوک را چک کنید.
ـ آلِرتهای گوگل را برای نام شرکت خود تنظیم کنید.
ـ روی پلتفرم گوش دادن به تفکر و دیدگاه جمعی سرمایهگذاری کنید.
تولید محتوا از طریق کاربر بسیار مؤثر است چون مشتریان بیشتر به محتوای کسانی اعتماد میکنند که قبلاً محصولات و یا خدمات شما را امتحان کردهاند. علاوه بر این، محتوایی که کاربر تولید میکند به حداقل زمان و تلاش نیاز دارد چراکه آن از قبل تولید شده است.
در چشمانداز بازاریابی فناوری محور، استراتژی بازاریابی تولید محتوای شبکههای اجتماعی برتری دارد. اگر از شبکههای اجتماعی برای کسب اطلاعات از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده نمیکنید، شما بینشهای ارزشمند و مشتریان بالقوه را از دست میدهید.
درباره این سایت